Naturliga resultat med filler. Läppar, näskorrigering och kinder.

Överblick

Filler läpparLäppförstoring

Fillers i korthet

Prisvärda fillers behandlingar i Göteborg, Läppar, näskorrigering och kinder

Ju äldre man blir desto mer vävnadsförändring sker i kroppen och inget undantag för ansiktet. Huden blir tunnare och slappare p.g.a. att produktion av vissa strukturer såsom kollagen och elastin minskar. Dessutom fettkuddar blir mindre och börja samlas i nedre delen av ansiktet. När det finns stora mängder av kollagen och fett är huden smidig och har en fyllig struktur. Vad som händer när man åldras är att vi förlorar dessa komponenter och det leder till att huden krymps och tappar sin fyllighet.

Fillers är det fenomenala materialen som vi på JQ.klinik använder för att återskapa och i vissa fall förebygga det förlorade volymen. Vissa fillers som vi använder främjar till och med produktion av kollagen. Kort sagt så hjälper det att återställa hudens volym genom att fylla djupa rynkor.

Men, det är inte enda användningen. Fillers kan användas för att skulptera ansiktets struktur och form. Vi på JQ klinik framhäver din skönhet.

Nedan kan du se vissa fillerbehandlingar JQ.klinik erbjuder:

• Panna
  • Tinningar
  • Tear Trough
  • Kinder
  • Marionette
  • Nasolabial veck
  • Käklinjer
  • Haka
  • Läppar
  • Näskorrigering
  • Händer

Vad är fillers?

Fillers är ett samlingsnamn för olika typer av estetiska produkter som används för att behandla volymförlust. Materialen som används idag är tredje generationen av fillers vilket innehåller hyaluronsyra, en gele-liknande, korslänkade syntetisk material. Hyaluronsyra är en naturlig komponent som finns i huden men kan produceras syntetisk och används därför i estetiska behandlingar.

fillers efter

Hur länge håller en fillerbehandling?

Beroende på vilket område som behandlas, vilken typ av filler som används och hur ämnesomsättningen och livsstilen ser ut hos varje individ kan varaktigheten.  Varaktigheten av en fillerbehandling kan variera mellan 3-12 månader.

Hur snart kommer jag att kunna se effekten av min behandling?

Resultat med fillers ser du direkt. Dock kommer det slutliga resultatet att synas tydligare efter någon vecka pga. eventuella svullnad, rodnad eller blåmärke. Ingen återhämtningstid behövs efter behandlingen. Man kan få lätt ömhet eller rodnad som lägger sig oftast inom kort. Vissa kan få blåmärke som kan vara i några dagar.

Boka här

Får jag sminka mig direkt efter en fillerbehandling?

Vi rekommenderar att man inte rör behandlade områden i minst 4 timmar efter behandlingen. Detta pga. att minska risken att få bakterier i huden vid användning av sminkprodukter som används dagligen.

Graviditet, amning, sjukdom eller rökning

Eftersom att det idag saknas studier som har testats på ammande eller gravida kvinnor rekommenderar vi att man avstår från behandlingen under dessa perioder. Du ska inte vara sjuk eller ha munsår när du behandlas med filler.

Informera oss gärna när du fyller hälsodeklarationen om du brukar få munsår. Detta för att vi ska kunna avgöra om du ska få mediciner i förebyggande syfte innan behandlingen, vilket självklart görs efter bedömning och samråd med vår anknutna läkare.

Vi rekommenderar att man ska avstå från rökning minst 4 timmar efter behandlingen.

Vilka är förekommande biverkningarna av en fillerbehandling?

Vi på JQ.Klinik använder marknadens välkända material som Restylane och Juvederm. Dessa produkter har genomgått ett antal kvalitetstester och testats mot eventuella komplikationer och betraktas därför som säkra filler-produkter. Lätt ömhet, rodnad är bland de vanligaste komplikationerna. Vissa kan även få blåmärke. Bland de sällsynta komplikationerna finns infektioner som kan uppstå där huden penetreras.

Gör det ont att behandlas med filler?

Filler som vi använder innehåller bedövningsmedel vilket minskar smärtan avsevärt. Det finns även möjlighet att få bedövningssalva eller lokal injicering av bedövningsmedel.

Hur många behandlingar behöver jag?

Hur många behandlingar som behövs beror på vilket område som ska behandlas. Om det är första gången du få behandlingen fillers läppar, exempelvis, behövs det oftast 1 ml. Vi rekommenderar att bygga upp läpp vävnader så småningom och därför rekommenderar vi oftast en uppfräschning efter ca 1-2 månader. Exempelvis, för läppar, krävs det 2-3 behandlingar innan ett naturligt och långvarigt resultat uppstår. Du kan alltid boka en kostnadsfri konsultation med våra experter för att diskutera hur många behandlingar just du behöver.